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Sobre cápsulas, xéneros e falsas clasificacións. Este ensaio pretende recoller a potencia subversiva da teoría "queer" para a aplicar ás nosas categorías lingüísticas contemporáneas. Aínda que tende a identificarse como unha reivindicación da homosexualidade, "queer" transcende calquera intento de redución. "Queer" obríganos tamén a reflexionar sobre os usos lingüísticos actuais nun momento en que as academias e os poderes máis conservadores se reafirman no masculino xenérico que o feminismo sempre rexeitou. Porque non é certo que a opresión sexista estea na sociedade e non nas linguas. En principio, queer trátase dunha teoría e dun activismo político que racha co binarismo: a realidade é complexa de máis como para dármola reducido a ser-A ou ser-non-A, a ser home ou muller, de xeito que se converte nunha reivindicación dos múltiplos espazos intermedios entre dúas categorías estereotipadas. Ao se aplicar á literatura galega, a teoría queer tamén permite interpretar unha tradición literaria contra-poder, feita nunha nación sen estado, rica e poliédrica, que introduce en cada período histórico innovacións sorprendentes e que só poden valorarse axeitadamente como sintomáticas deses espazos de disidencia.
Sobre cápsulas, géneros y falsas clasificaciones. Este ensayo pretende recoger la potencia subversiva de la teoría "queer" para aplicarla a nuestras categorías lingüísticas contemporáneas. Aunque tiende a identificarse como una reivindicación de la homosexualidad, "queer" trasciende cualquier intento de reducción. "Queer" nos obliga también a reflexionar sobre los usos lingüísticos actuales en un momento en que las academias y los poderes más conservadores se reafirman en el masculino genérico que el feminismo siempre rechazó. Porque no es cierto que la opresión sexista esté en la sociedad y no en las lenguas. En principio, "queer" se trata de una teoría y de un activismo político que rompe con el binarismo: la realidad es más compleja como para darla reducido a ser-A o ser-no-A, a ser hombre o mujer, de manera que se convierte en una reivindicación de los múltiplos espacios intermedios entre dos categorías estereotipadas. Al aplicarse a la literatura gallega, la teoría queer también permite interpretar una tradición literaria contra-poder, hecha en una nación sin estado, rica y poliédrica, que introduce en cada período histórico innovaciones sorprendentes y que sólo puede valorarse adecuadamente como sintomáticas de esos espacios de disidencia.
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