Sumario: |
_x0093_Herba Moura_x0094_ de Teresa Moure, novela gañadora do Premio Xerais 2005, trasládanos, da man dun personaxe contemporáneo chamado Einés Andrade, ao século XVII, onde nos atopamos coa figura dun Descartes humano e fráxil _x0096_nunha perspectiva inédita do filósofo_x0096_ e, sobre todo, coa figura de dúas mulleres: a raíña Christina de Suecia e Hélène Jans, unha entrañable meiga residente en Amsterdam. A través dunha miscelánea de textos (cartas, poemas, recetarios, herbarios) a autora, coma se fose un compendio de estilos literarios e botando man de recursos tan dispares como a epístola, o diario, o ensaio, a Poesía, o estilo directo, etc, constrúe unha novela estilisticamente deslumbrante, sen caer nunca no lirismo gratuíto nin no sentimentalismo, chamada a situar á narrativa galega nun novo contexto. _x0093_Herba Moura_x0094_ é un canto ás paixóns: á paixón amorosa, dende logo, mais tamén a outras paixóns deostadas como a do amor polo coñecemento, a da amizade, a da maternidade, a da lectura e a da palabra. Unha novela que deita unha ollada crítica sobre o devir das mulleres na historia, dándolles voz e recuperándoa para elas.
"Herba Mora" de Teresa Moure, novela ganadora del Premio Xerais 2005, nos trasláda, de la mano de un personaje contemporáneo llamado Einés Andrade, al siglo XVII, donde nos encontramos con la figura de un Descartes humano y frágil en una perspectiva inédita del filósofo y, sobre todo, con la figura de dos mujeres: la reina Christina de Suecia y Hélène Jans, una entrañable bruja residente en Amsterdam. A través de una miscelánea de textos (cartas, poemas, recetarios, herbarios) la autora, como si fuera un compendio de estilos literarios y echando mano de recursos tan dispares como la epístola, el diario, el ensayo, la Poesía, el estilo directo, etc, construye una novela estilísticamente deslumbrante, sin caer nunca en el lirismo gratuito ni en el sentimentalismo, llamada a situar a la narrativa gallega en un nuevo contexto. Hierba Mora es en cuanto a las pasiones: la pasión amorosa, desde luego, mas también otras como la del amor por el conocimiento, la de la amistad, la maternidad, la lectura y la de la palabra. Una novela con una ojeada crítica sobre el devenir de las mujeres en la historia, dándoles voz y recuperándola para ellas.
|