Sumario: |
O río da vida e da morte. Unha nova lavandeira que le nas marcas da auga a historia da súa xente. Despois da auga que fecunda a memoria, axiña aparecerá un lume destrutor, as labaradas do odio... Así comeza "Vos libros arden mal", a agardada novela de Manuel Rivas que se desenvolve nun período que vai do 1881 ata os nosos días, entre o falecemento de George Borrow e o dun vello anarquista galego chamado Polca. Esta obra, como moitos dos personaxes que a habitan, podería levar tatuada na pel aquel sobre aviso que Luís Vives transmitiu a Erasmo: Non se pode falar nin calar sen perigo. O protagonista principal é a linguaxe, os argots que forman parte do corpo, ao igual que os ósos, os ollos e os dedos. A loita entre as palabras feitas para dominar, e as palabras eivadas. Entre a linguaxe do poder autoritario e a linguaxe que sobrevive na penumbra. A linguaxe bélica e o latexo dionisíaco do fala popular. A linguaxe dogmática da relixión e o fala carnal e erótica do carnaval. Unha obra que intenta pescudar, por un camiño interior, de intersticios, con sutileza e sen dogma, no inexplicable histórico. Unha esfera armilar na que se entrelazan xéneros, dende a ficción narrativa a xeito de thriller, o caso central coa historia dramática da cultura, que contén en círculos concéntricos tamén á Poesía, o ensaio histórico, a crónica xornalística... Nesta esfera tamén que entrelazan multitude de voces nunha escritura encarnizada, que vai e vén entre os territorios da dor e o gozo erótico.
El río de la vida y de la muerte. Una joven lavandera que lee en las marcas del agua la historia de su gente. Después del agua que fecunda la memoria, en seguida aparecerá un fuego destructor, las llamaradas del odio ... Así comienza "Os libros arden mal", la aguardada novela de Manuel Rivas que se desenvuelve en un período que va del 1881 hasta nuestros días, entre el fallecimiento de George Borrow y el de un viejo anarquista gallego llamado Polca. Esta obra, como muchos de los personajes que la habitan, podría llevar tatuada en la piel aquel sobre aviso que Luís Vives transmitió a Erasmo: No se puede hablar ni callar sin peligro. El protagonista principal es el lenguaje, los argots que forman parte del cuerpo, al igual que los huesos, los ojos y los dedos. La lucha entre las palabras hechas para dominar, y las palabras lisiadas. Entre el lenguaje del poder autoritario y el lenguaje que sobrevive en la penumbra. El lenguaje bélico y el latido dionisíaco del habla popular. El lenguaje dogmático de la religión y el habla carnal y erótica del carnaval. Una obra que intenta curiosear, por un camino interior, de intersticios, con sutileza y sin dogma, en el inexplicable histórico. Una esfera armilar en la que se entrelazan géneros, desde la ficción narrativa a modo de thriller, el caso central con la historia dramática de la cultura, que contiene en círculos concéntricos también a la Poesía, el ensayo histórico, la crónica periodística... En esta esfera también que entrelazan multitud de voces en una escritura encarnizada, que va y viene entre los territorios del dolor y la goce erótica.
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